Тексты по английскому языку для 7 класса с переводом и заданиями с ответами

Тексты по английскому языку для 7 класса с переводом и заданиями с ответами

There are a number of traditions for weddings that have survived into the 21st century. It is still traditional for the bride and groom to have their own parties the night before getting married. The groom’s party is called a ‘Stag party’, while the bride’s is known as a ‘Hen party’.

On the morning of the wedding, the groom should not see the bride. If he does, this is bad luck. The bride puts on her special wedding dress, which is usually white. She also needs to wear ‘something old, something new, something borrowed and something blue’.

At the church, or registry office, the bride and groom exchange rings before walking together back down the aisle. When they get outside, the bride throws her bouquet in the air. Tradition says that whoever catches it will be the next person to get married.

But it’s not only the bride who throws something. All the people at the wedding throw confetti and rice over the happy couple. Finally, after the reception, the bride and groom drive off to have their honeymoon.

Диктант 2

Certainly, when one thinks of films the name ‘Hollywood’ comes to mind, but it wasn’t always the movie capital of the world.

In the early 1900s a few companies looking for a good location settled in the thriving city of Los Angeles.

Both the sea and sunshine made this an ideal location, and over the next 30 years it developed into the ‘home of movies’ and became the only place to be during the so-called Golden Age in the 1930s and 1940s.

Диктант 3

Словарный диктант. Переведите с английского на русский.

Spaceship
the Bible
earthquake
thriller
flood
channel
protection
drought
environment
script
rubbish
packaging
researcher
to pack
wisdom
hurricane
horror
to explore
article
foggy
review
successful
handbook
patient
pollution
baby-sitter
packaging

tolerant

Диктант 4

Словарный диктант. Переведите с русского на английский язык.

1. Загрязнение воздуха
2. Млечный путь
3. Карманные деньги
4. Это пустая трата времени
5. Солнечная система
6. Южный полюс
7. Космическое путешествие
8. Открытый космос
9. Перерабатывающий центр
10. Загрязнение моря
11. Средства массовой информации
12. Угрожающее письмо
13. Северный полюс
14. Звездная война
15. Зуб мудрости
16. Прийти к заключению
17. Иметь коллекцию книг дома

18. Какая хорошая идея!

Диктант 5

  • Лексический диктант
  • 1.d _ _ _ _ _ _ r — режиссер
  • 2.a _ _ _ _ ve _ _ _ _ — достижение
  • 3. at _ _ _ _ _ _ e — внимательный
  • 4. a_ _ _ _ _d — аплодировать
  • 5.i _ _ _ _ n_ _ _ _ _ — воображение
  • 6. p _ _ _ _ h — наказывать
  • 7.r_ _ _ _ _ y – быстро
  • 8. c _ _ _ _g — заботливый

Диктант 6

Соедини английские и русские слова

1.screen a)цена
2.at last b)подниматься
3.cheap c)казаться
4.deserve d)наконец
5.anywhere e)библиотека
6.price f)роман
7.agree g)заслуживать
8.seem h)экран
9.crime i)везде
10.library j)преступление
11.novel k)соглашаться

12.rise l)дешевый

Диктант 7

  1. Напишите словосочетания по-английски
  2. 1. Наказать за что-то________
  3. 2.В ближайшем будущем -_______
  4. 3.Внутри страны________
  5. 4.Достижения в спорте-_____
  6. 5.

    По соседству, рядом — ______

  7. 6.Последняя книга (Автор жив)–_______
  8. 7.Последняя книга (Автора нет в живых)–_______
  9. 8.Немое кино _____
  10. 9.Быть одаренным в чем-то_____
  11. 10.

    Следующий автобус – _____

Диктант 8

  • Переведите на русский язык
  • 1.a matter of great importance — _________
  • 2.to imagine the film’s ending — _________
  • 3.to leave a deep impression — ___________
  • 4.to be a flop — _____
  • 5.a priceless collection — _______
  • 6.to deserve a reward — __________

Тексты по английскому языку для 7 класса с переводом и заданиями с ответами Тексты по английскому языку для 7 класса с переводом и заданиями с ответами Тексты по английскому языку для 7 класса с переводом и заданиями с ответами Тексты по английскому языку для 7 класса с переводом и заданиями с ответами Тексты по английскому языку для 7 класса с переводом и заданиями с ответами Тексты по английскому языку для 7 класса с переводом и заданиями с ответами Тексты по английскому языку для 7 класса с переводом и заданиями с ответами Тексты по английскому языку для 7 класса с переводом и заданиями с ответами Тексты по английскому языку для 7 класса с переводом и заданиями с ответами

Тексты на Английском Языке для Начинающих

В этой статье мы предлагаем вам простые тексты на английском языке для начинающих с озвучиванием и переводом.  Если вы уже освоили английский алфавит, то вам не составит труда их прочитать.

Тексты записаны носителем английского с австралийским акцентом, так называемом Aussie. Слушайте внимательно, следите глазами за текстом, старайтесь уловить не только звуки, но интонации, ритм, ударение. Прослушайте несколько раз (чем больше, тем лучше), затем повторяйте вслед за диктором, причем старайтесь копировать в точности все оттенки ее речи.

Очень советуем почитать статью на тему как учить английский с нуля, где в частности есть несколько практических полезных советов молодого очень успешного полиглота Луки Лампариелло о том, как правильно читать тексты на английском языке для начинающих.

1. I am happy — Я счастлив

https://lingvana.ru/wp-content/uploads/2014/03/Im-happy.mp3

I am happy = I’m happy. You are sad = You’re sad. He is young = He’s young. She is beautiful = She’s beautiful. It is cold = It’s cold. We are busy = We’re busy. You are friends = You’re friends. They are nice. Are you happy? — Yes, I am. Is he old? — No, he isn’t. He’s young. Is it hot? — No, it isn’t. Itis cold.Are they nice? — Yes, they are. Я счастлив! Ты печален. Он молод. Она красивая. Холодно. Мы заняты. Вы — друзья. Они хорошие. Ты счастлив? – Да. Он старый? – Нет. Он молодой. Жарко? – Нет. Холодно.Они хорошие? – Да.

2. Тексты на английском языке для начинающих на тему: What is it?  — Что это?

https://lingvana.ru/wp-content/uploads/2014/03/What-is-it.mp3

What is this? This is a house. The house is small. What is this? This is a pencil. The pencil is long. What is that? That is a book. The book is interesting. What are these? These are cars. The cars are new. What are those? Those are trees.The trees are tall. Что это? Это дом. Дом маленький. Что это? Это карандаш. Карандаш длинный. Что это? Это книга. Книга интересная. Что это? (множеств.) Это машины. Машины новые. Что это? Это деревья.Деревья высокие.

3. My family — Моя семья

https://lingvana.ru/wp-content/uploads/2014/03/my-family.mp3Тексты по английскому языку для 7 класса с переводом и заданиями с ответами

Я хочу рассказать вам немного о своей семье. Моя семья довольно большая. У меня есть мать, отец, сестра и брат. Всего нас пятеро в нашей семье. Моей матери 42, но она выглядит моложе. Она не высокая, но стройная. Ее волосы светлые и кудрявые. Ее глаза серые. Она врач. Она очень добрая. Мой отец сильный и симпатичный. Его волосы темные и прямые. Его глаза коричневые. Мой отец программист. Он также может делать много разных вещей. Он всегда помогает нам с нашим домашним заданием. У меня есть старшая сестра. Ей 19 и она студентка. Она любит готовить и читать. Она похожа на моего отца. У нее много парней. Моему маленькому брату только 12. Иногда он шумный, но в основном он очень дружелюбный мальчик. Мне 16. Я люблю играть в футбол и слушать музыку. Я похож на свою мать. У меня также светлые, кудрявые волосы и серые глаза. После того, как я закончу школу я тоже хотел бы быть доктором и помогать людям. У нас есть бабушки и дедушки. Они живут в деревне. Они не работают, они на пенсии. Иногда они приезжают навестить нас и каждое лето мы навещаем их и проводим наши каникулы с ними.

4.  Apperance — Внешность

https://lingvana.ru/wp-content/uploads/2014/03/appearance.mp3Тексты по английскому языку для 7 класса с переводом и заданиями с ответами

У нас есть голова, лицо, две руки, две кисти, тело с двумя плечами, грудь и живот, две ноги, два колена и две ступни. У нас есть волосы и два уха на нашей голове. У нас есть два глаза, нос, рот на нашем лице. У нас есть 32 зуба и язык у нас во рту. Наши волосы могут быть темными или светлыми, прямыми или кудрявыми, длинными или короткими. Наши глаза могут быть голубыми, зелеными, коричневыми, серыми или желтыми. У нас могут быть длинные или короткие, сильные или слабые руки и ноги. Мы можем быть высокими или короткими, тонкими или толстыми. Наша кожа может быть белой, желтой, коричневой или черной.

Мы можем быть старыми или молодыми. Мужчина может быть хорош собой, или красивый. Женщина может быть очень симпатичной, или красивой. Как бы вы описали себя? Я не очень высокий, не очень короткий.

Я не очень старый, но мои волосы почти серые. У меня голубые глаза. Мой нос прямой. Мои уши маленькие. Мое лицо немного загоревшее, потому что я часто на улице.

А как насчет тебя? Как бы ты описал себя?

5. Where are you from — Откуда ты?

https://lingvana.ru/wp-content/uploads/2014/03/Where-are-you-from.mp3Тексты по английскому языку для 7 класса с переводом и заданиями с ответами

Они из Чешской Республики.

тексты для чтения с заданиями

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              The Great Romantic

Lord Byron (1788-1824) didn’t live a long life. He was an aristocrat and a fashionable man. But he loved freedom (свободу) and a simple country life. His personality attracted Britain and all Europe. He brought to his poetry romanticism of his times. He was talented and handsome, noble and brave. London admired him.

 George Gordon Byron was born on January 22nd, 1788. He was the son of John Byron and his wife, Catherine, whose ancestors (предки) were of the royal house of Stuart. He spent his early years outside the capital. He lived in the north.

Later his mother took him to Aberdeen. There they lived for several years. George went to Aberdeen Grammar School and there is a monument to him outside the school. Now it is a museum and art gallery.

Later he studied at   Harrow School and the University of Cambridge.

When Byron was 19, he came to London. One day the poet wrote, “I woke up (проснулся) and found myself (обнаружил, что я) famous.”  It happened after the publication of his autobiographic poem “Childe Harold” in 1812.

 The fact is that from 1809 to 1811 he had traveled in different parts of Europe and in the poem he described everything that had happened to him.

In the summer of 1816 Byron left Britain forever (навсегда). He traveled around Europe and soon he became a member of the Greek liberation movement (освободительное движение), for which he died. But he did not lead the Greeks in battle as he wished. He died of fever (лихорадка). (262 words)

I. Переведите на английский язык.

  • 1) Он любил свободу и простую сельскую жизнь.
  • 2) Он принес в свою поэзию романтизм того времени.
  • 3) Сейчас это музей и галерея искусства.

II. Ответьте на следующие вопросы.

1) When and where was G. Byron born?

  1. 2) Where did he study?  
  2. 3) What did he describe in the poem?
  3. 4) When did he die?
  4.  CHRISTMAS

         The 25th of December is Christmas Day. It’s a happy holiday for many people in different countries.

         Some week before Christmas English people are busy. They send greeting cards to all their relatives and friends. You can buy Christmas cards or you can make them. Many children make their cards at school.

         People buy a Christmas tree and decorate it with toys, coloured balls and little coloured lights.

         On Christmas Eve people put their presents under the tree. When children go to bed, they put their stockings near their beds.

         At night Father Christmas comes. He has got a big bag of presents for children. He puts the presents in the children’s stockings.

         Every year there is a very big Christmas tree in the centre of London, in Trafalgar Square. This is a present from the people of Norway to the people of Great Britain. They send it to Londoners every year and Londoners decorate the Christmas tree.

Комплекс текстов с заданиями для контроля навыков чтения в 7 классе

The Poor Man’s Fortune

1. ……….

One day Fortune was watching a poor man walking down the street. He had a worn out bag and a squashed hat in his hands. The man was thinking about all people around him earning a lot of money but never being happy with what they had. He looked at the dog following him and said out aloud: “If I only had enough money I’d never ask for anything else.”

2………..

Just at this moment Fortune came down the street. She heard the man talking and stopped. A surprised man looked at Fortune standing in front of him and couldn’t believe his eyes.

3 ……….

“I want to help you,” said Fortune, “hold your bag and watch me pouring diamonds into it. Stop me when you think there is enough. But every diamond falling on the ground will become dust. Do you understand?”

4 ……….

And having said that Fortune started pouring diamonds into the man’s bag. The bag filled with diamonds was growing heavy. “Is that enough?” asked Fortune looking at the man’s trembling hands. “No, give me more,” answered the man.

5 ……….

“You are the richest man in the world now,” said Fortune, having added some more. “Just a few more,” replied the man. Another added diamond made the bag split. All the diamonds fell on the ground and became dust.

Fortune disappeared leaving a disappointed man in the street.

1. Match the headings (A to F) to the paragraphs (1-5). There is one extra heading.

  • A A man couldn’t believe his eyes.
  • B Every diamond falling will become a dust.
  • C The bag was full of diamonds.
  • D The man thanked the Fortune and went away with diamonds.
  • E Dust instead of diamonds.
  • F “If only I had money…”
  • 2. Choose True or False
  • 1) One day Fortune was looking a poor man walking down the street.
  • 2) The man was thinking about all people in the world earning less money than he had.
  • 3) He looked at the dog following him and said out aloud about his desire to have enough money in order not to ask anyone for anything else
  • 4) Misfortune heard his words and stopped
  • 5) A man could believe his eyes and wasn’t very surprise to see Fortune
  • 6) Fortune proposed him to pour the man’s bag with diamonds
  • 7) The man wasn’t satisfied and asked more and more diamonds
  • 8) The bag split and diamonds turned into dust
  • 3. Answer the questions
  • 1) What was the man’s desire?
  • 2) What did Fortune propose to the man?

3) Did Fortune make the man the richest one in the world? Why not?

Reading

Jim and Della

Jim and Della were two young people, husband and wife. They loved each other dearly. They lived in a small room in an old house in one of the dirty streets of New York. They worked from early morning till late at night, but they got very little money for their work. And still they had two things which were very dear to them – Jim’s watch and Della’s beautiful hair.

Christmas was coming and Della wanted to give Jim a nice present, but she had no money. She really didn’t know what to do. She sat on the sofa and began to cry. Suddenly an idea came to her. She got up and stood in front of the mirror and looked at her beautiful long hair. Then she left the house and in a few minutes she was already at hairdresser’s shop.

“Will you buy my hair?” she asked. The hairdresser looked at her hair and said, “Yes, I will. It’s fine hair. I can give you twenty dollars for it.” Della was very happy. She took the money and went to buy a present for her husband. In one of the shops she saw a very beautiful watch-chain. “I’ll buy it, Jim will be very glad,” she said to herself. “He needs a chain for his watch.”

So Della bought a gold watch-chain as a Christmas present for Jim. When she got home, Jim was already there waiting for her. He looked at his smiling little wife and understood everything.

“Why did you do it?” he asked.

“Dear Jim, my hair will grow and I wanted to give you a present. Here it is,” and she put the watch-chain into his hand.

Тексты для чтения с заданиями для 5-7 кл. по английскому языку


  • Мосесова Элина
    Эрнестовна
  • Место
    работы: МОУ СОШ
    №5, г. Минеральные
    Воды
  • Должность:
    учитель английского
    языка
  • Дополнительные
    сведения:
  • Read the text and do the exercises.
  • The Rich Man and the Gold

There was once a very rich man. He had three cars and two houses and
many other things.

One day he said, «I am getting old. I’m going to sell
everything and buy a big piece of gold. »

He sold his houses and his cars and everything and he bought a very
big piece of gold. He dug a hole near a tree, and he put the piece of
gold into the hole. «No one will find my gold here», he
said.

Every day he went back and dug up the gold. He looked at it and said,
«Good! My gold is there». Then he put the gold back into
the hole and put the earth back on top of it.

But one day there was a man behind the tree. He was a thief and he
was asleep. The rich man didn’t see the thief. He dug up the
gold and looked at it. «Good! » he said, «My gold
is there». The thief woke up and looked round the tree. «What
is the man putting into the hole? » he thought. «I’m
going to find out».

The rich man put the gold back into the
hole and went away. Then the thief went to the hole and dug up the
gold. «A big piece of gold! » he said. «It’s
my gold now. I am a rich man. » He ran off with the gold and
never came back. The next day the first man came back and began to
dig.

He dug and he dug but he did not find the gold. «My gold
is not here», he said. «I am not a rich man now. I have
no gold! » and he began to cry. Then he went home and told one
of his friends. His friend said, «Don’t cry. Here is a
big stone. Take it and put it in the hole.

Then every day you can go
and dig it up and look at it». A piece of gold in a hole is no
better than a stone.

Exercise 1. Choose the correct answer.

  1. At the beginning of the story the rich man had…….( two cars, a bicycle, a horse, two houses, three cars, a boat , a cow)

  2. The rich man decided to sell……( nothing, everything, only a cow, only a horse)

  3. The man bought a big piece of gold and put it into……..( his desk, his pocket, the hole in the ground , his suitcase)

  4. One day the rich man became poor because……( he lost his gold, the thief took his gold, his friends took his gold and sold it)

  5. One of his friends advised him…… (to put a big stone in the hole and look at it, to buy another piece of gold and put it in another place, to cry all day, to ask other people for help)

Read the text «How We Kept Mother’s Day».
Some sentences are incomplete. Choose A,B,C to complete the text.

How We Kept Mother’s Day

Административная кр для 7 клаас по английскому языку

Пояснительная записка к административной контрольной работе по английскому языку

для 7 класса

Данная контрольная работа предназначена для учащихся 7 класса. Задания контрольной работы включают текст для чтения и задания к нему, лексический и грамматический материал, изученный учащимися в первом полугодии 2014-2015 учебного года, а также материал предыдущих лет обучения. Время выполнения – 45 минут.

Целью контрольной работы является оценка состояния образованности учащихся 7 класса по английскому языку в соответствии с требованиями ГОС.

Задачи:

  • установить уровень сформированности навыков работы с текстом (поисковое чтение);
  • установить уровень сформированности лексических и грамматических навыков учащихся;
  • установить уровень владения навыками написания письма зарубежному другу;
  • установить уровень владения страноведческой информацией;
  • определить степень владения учащимися рациональными приёмами работы с разными видами заданий.

Работа включает в себя следующие задания:

  1. Чтение: задание на поиск заданной информации в тексте.

  2. Грамматика и лексика: задания на множественный выбор.

  3. Практика языка: подстановка подходящих по смыслу слов в текст.

  4. Письмо: заполнение пропусков в тексте открытки и оформление адреса.

  5. Страноведение.

КРИТЕРИИ ОЦЕНИВАНИЯ

Работа учащихся оценивается в баллах, с последующим переводом в пятибалльную систему.

1 задание. Количество баллов зависит от количества правильных ответов. Максимальное количество баллов – 7.

2 задание. Количество баллов зависит от количества правильных ответов. Максимальное количество баллов – 10.

3 задание. Количество баллов зависит от количества правильно вставленных в пропуски слов. Максимальное количество баллов – 10.

4 задание. Количество баллов зависит от количества логически правильно подобранных слов и оформления адреса. По 1 баллу за каждое верно подобранное слово в тексте письма + 5 баллов за правильное оформление адреса. Максимальное количество баллов – 12.

5 задание. Количество баллов зависит от количества правильных ответов. Максимальное количество баллов – 5.

  • Общее количество баллов – 44.
  • Проверка заданий осуществляется педагогом, выставляется количество баллов за каждое задание и итоговая оценка за работу.
  • 42– 44 балла – оценка «5»
  • 33 – 41 балл – оценка «4»
  • 24 – 32 балла – оценка «3»
  • Менее 24 баллов – оценка «2»
  • Административная контрольная работа по английскому языку
  • для 7 класса
  • Hard work and no money

Every year thousands of young people in Britain finish school and then take a year off before they start work or go to University. Some young people go to another countries and work as volunteers (волонтеры). Volunteers give their time to help people – for example, they work in schools or hospitals, or they help with conservation.

Pauline Jones, 18, lives in Cardiff, Wales. Next year she wants to go to University to study Spanish, but now she is living in Belize. Pauline says, “I’m working with other people here to protect the coral reefs (коралловыерифы) in the sea near Belize.

The reefs here are beautiful, but if the sea water is much polluted, the coral dies. I’m helping to do research on the coral and the fish that live around the reefs. All over the world, coral reefs are dying. We need to do something about the problem before it’s too late.

I’m staying with a family here and I help with the cooking and the cleaning. I don’t get any money, but that’s OK. I love my work here, and I’m learning a lot about the people of Belize – and myself! When I finish my work, I want to stay here for another three months. I want to travel around Belize and Central America”.

  1. b) Отметьтеверные (Тtrue) илиневерныеутверждения (Ffalse).
  2. 1) Pauline comes from Belize. 
  3. 2) Pauline wants to save the coral reefs. 
  1. Young people in Britain go to University just after they finish school. 

  2. Pauline is studying the fish in the sea near Belize. 

  3. Pauline is unhappy because she doesn’t get any money. 

  4. Pauline wants to go home when she finishes her work. 

  5. Pauline thinks people need to help the coral reefs. 

Complete the sentences.

  1. ….. you at school last week?

  1. It …. a small car, but it …. four doors.

  1. is, is b) has, is c) is, has

  1. Flying is ….. than driving.

  1. the quicker b) quicker c) the quickest

  1. You’re having a test next week, …..?

  1. don’t you? b) are you? c) aren’t you?

  1. The ….. of the environment is everyone’s responsibility.

  1. protect b) protection c) protective

  1. She lives in …. Rome with her family.

  1. They … tennis every week.  a) plays  b) play c) playing 

10) Who…..to take part in our concert? 

a) does want b) do want c) want d) wants

III. UseofEnglish.

Заполните пропуски, используя слова из рамочки. Однословолишнее.

In a Language School.

water subjects exciting four problems love making teacher boring summer learning

Fourteen-year-old Andy, who is from Korea, lives in France. He is (1)

Интересные короткие истории на английском языке с переводом

Чтение коротких рассказов на английском – один из самых эффективных методов изучения языка. Интересные истории на английском языке с переводом помогают расширить словарный запас и улучшить грамматику. Кроме того, это лучшая практика для тренировки изученных слов и закрепления правил.

Вот какую пользу дает чтение рассказов и историй на английском:

  • чтение историй на английском расширяет словарный запас, позволяет понять специфику употребления многих идиом, разговорных оборотов, художественных приемов;
  • во время работы с историями на английском развивается умение понимать главную идею написанного;
  • чтение историй на английском языке позволяет увидеть практическое применение грамматических структур;
  • при чтении историй на английском у читателя появляется возможность научиться понимать оценить стиль автора.

Читая истории на английском можно значительно повысить мотивацию к изучению: понимание текста на иностранном языке вдохновляет на дальнейшее обучение. Изучая английский, истории полезно читать для проверки своих знаний и умения понимать и интерпретировать иноязычную речь.

Методика работы с историями

Выбранную историю первый раз нужно прочитать бегло: попытаться понять общую идею прочитанного, не стремиться понять каждое слово;
во время чтения истории на английском во второй раз обратить внимание на интересные слова и структуры, употребление грамматики;

интересные фразы и слова из истории можно выписывать в отдельную тетрадь для того, чтобы в дальнейшем иметь возможность возвращаться к ним.

Если вы испытываете трудности с пониманием прочитанного или не понимаете большую часть, то скорее всего вам не хватает теоретических знаний. В таком случаем рекомендуем подтянуть ваш уровень пройдя бесплатный курс английского с нуля до разговорного уровня для занятых.

Для начинающих подходят истории на английском с простым сюжетом и несложными грамматическими конструкциями. Это могут быть истории-сказки, шуточные истории, простые сюжеты и рассказы о животных, детях, путешествиях.

Мы подготовили для вас короткие, но интересные истории на английском языке с переводом. Но перевод находится под хайдом, чтобы вы не подглядывали во время чтения.

Постарайтесь самостоятельно понять о чем история, и только потом открывать перевод.

A Good Lesson (Хороший урок)

Once a rich Englishwoman called Mrs Johnson decided to have a birthday party. She invited a lot of guests and a singer. The singer was poor, but he had a very good voice.

The singer got to Mrs Johnson’s house at exactly six o’clock as he had been asked to do, but when he went in, he saw through a door that the dining-room was already full of guests, who were sitting round a big table in the middle of the room. The guests were eating, joking, laughing, and talking loudly.

Mrs Johnson came out to him, and he thought she was going to ask him to join them, when she said, «We’re glad, sir, that you have come. You will be singing after dinner, I’ll call you as soon as we’re ready to listen to you. Now will you go into the kitchen and have dinner, too, please?»

The singer was very angry, but said nothing. At first he wanted to leave Mrs Johnson’s house at once, but then he changed his mind and decided to stay and teach her and her rich guests a good lesson. When the singer went into the kitchen, the servants were having dinner, too. He joined them.

After dinner, the singer thanked everybody and said, «Well, now I’m going to sing to you, my good friends.» And he sang them some beautiful songs.
Soon Mrs Johnson called the singer.
«Well, sir, we’re ready.»
«Ready?» asked the singer. «What are you ready for?»
«To listen to you,» said Mrs Johnson in an angry voice.

«Listen to me? But I have already sung, and I’m afraid I shan’t be able to sing any more tonight.»
«Where did you sing?»

«In the kitchen. I always sing for those I have dinner with.»

Однажды богатая англичанка по имени миссис Джонсон решила устроить вечеринку по случаю дня рождения. Она пригласила много гостей и певца. Певец был беден, но у него был очень хороший голос.

Певец добрался до дома миссис Джонсон ровно в шесть часов, как его и просили, но когда он вошел, он увидел через дверь, что столовая уже была полна гостей, которые сидели за большим столом посередине комнаты. Гости ели, шутили, смеялись и громко разговаривали.

Миссис Джонсон вышла к нему, и он подумал, что она собирается попросить его присоединиться к ним, как она сказала: «Мы рады, сэр, что вы пришли. Вы будете петь после ужина, я позову Вас, как только мы будем готовы выслушать вас. Сейчас вы пойдете на кухню и тоже поужинаете?»

Певец был очень зол, но ничего не сказал. Сначала он хотел немедленно покинуть дом миссис Джонсон, но затем он передумал и решил остаться и преподать ей и ее богатым гостям хороший урок.

Когда певец пошел на кухню, слуги тоже ужинали. Он присоединился к ним. После обеда певец поблагодарил всех и сказал: «Ну, теперь я буду петь вам, мои хорошие друзья».

И он спел им несколько прекрасных песен.

Вскоре миссис Джонсон позвала певца.
«Ну, сэр, мы готовы.»
«Готовы?» спросил певец. «К чему вы готовы?»
«Чтобы послушать вас», сказала миссис Джонсон сердитым голосом.
«Послушай меня? Но я уже спел и боюсь, что не смогу петь больше сегодня вечером ».
«Где вы пели?»

«На кухне. Я всегда пою для тех, с кем обедаю ».

The Shoebox (Коробка от обуви)

A man and woman had been married for more than 60 years. They had shared everything. They had talked about everything. They had kept no secrets from each other except that the little old woman had a shoebox in the top of her closet that she had cautioned her husband never to open or ask her about.

For all of these years, he had never thought about the box, but one day the little old woman got very sick and the doctor said she would not recover.

In trying to sort out their affairs, the little old man took down the shoebox and took it to his wife’s bedside. She agreed that it was time that he should know what was in the box. When he opened it, he found two knitted dolls and a stack of money totaling $95,000.

He asked her about the contents.

‘When we were to be married,’ she said, ‘ my grandmother told me the secret of a happy marriage was to never argue. She told me that if I ever got angry with you, I should just keep quiet and knit a doll.’

The little old man was so moved; he had to fight back tears. Only two precious dolls were in the box. She had only been angry with him two times in all those years of living and loving. He almost burst with happiness.

  • ‘Honey,’ he said, ‘that explains the dolls, but what about all of this money?
  • Where did it come from?’
  • ‘Oh,’ she said, ‘that’s the money I made from selling the dolls.’

Мужчина и женщина были женаты более 60 лет. Они делились всем. Они говорили обо всем. Они не хранили никаких секретов друг от друга, за исключением того, что у старушки на шкафу была обувная коробка, о которой она предупредила своего мужа, никогда не открывать и не спрашивать про нее.

За все эти годы он никогда не думал о коробке, но однажды старушка сильно заболела, и доктор сказал, что она не выздоровеет.

Пытаясь разобрать их дела, старик снял обувную коробку и отнес ее к постели своей жены. Она согласилась, что пришло время, чтобы он знал, что в коробке. Открыв ее, он нашел две вязаные куклы и пачку денег на общую сумму 95 000 долларов.

Он спросил ее о содержимом.

«Когда мы должны были пожениться, — сказала она, — моя бабушка сказала мне, что секрет счастливого брака заключается в том, чтобы никогда не спорить. Она сказала мне, что если я когда-нибудь разозлюсь на тебя, я должна просто молчать и вязать куклу.

Старичок был так тронут; он должен был сдерживать слезы. В коробке были только две изысканные куклы. Она была зла на него только два раза за все эти годы жизни и любви. Он почти лопнул от счастья.

  1. «Дорогая, — сказал он, — это объясняет куклы, но как насчет всех этих денег?
  2. Откуда это?’
  3. «О, — сказала она, — это деньги, которые я заработала на продаже кукол».

Hit the Floor! (Мордой в пол!)

Jenny and Robert Slater were on holiday in America. They were young and it was their first time away from home in England. They had a car and visited many famous and interesting places.

‘I want to see New York,’ Jenny said one morning. ‘Let’s go there.’

‘Mmm, I don’t know, love. Everybody says New York’s a dangerous place and there are a lot of very strange people there,’ her husband answered.

‘We’ll be careful,’ said Jenny. ‘Then we won’t have any problems.’

So they arrived in New York early in the evening and found a hotel. Later they went out and drove round the streets. They didn’t have any problems. ‘See,’ Jenny said. ‘Nothing to be afraid of.’

They had dinner in a good restaurant and then went to a cinema. They arrived back at their hotel at midnight. Under the hotel was a garage so they drove into it and left the car. It was quite dark there and they couldn’t see very well.

‘Where’s the lift?’ Jenny asked.

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector